چرا فرم اطلاعات کارجویی را کامل و دقیق پر کنیم؟

بعد از ثبت نام اولیه در سامانه‌ی کافل از طریق پنل کاربری، یک صفحه‌ی کاربری ویژه برای هر کارجو ایجاد می‌شود. بخشی از این پنل کاربری برای دریافت اطلاعات کارجو طراحی شده است. در این بخش، اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات فردی تا اطلاعات آموزشی و حتی معرف‌های کارجو پرسیده خواهد شد. اما چون لازمه‌ی پر کردن این فرم، صرف زمانی در حدود یک ربع تا نیم ساعت است، بخشی از کاربران تکمیل فرم یا پر کردن تمامی بخش‌های آن را لازم ندانسته و آن را کاری بیهوده می‌دانند. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا توضیح دهیم که چرا این فرم اهمیت دارد و پرکردن کامل آن چطور می‌تواند به پیدا کردن شغل متناسب با مهارت‌ها و توانمندی‌های شما کمک کند.

فرم اطلاعات کارجویی شامل چه اطلاعاتی است؟

اگر هنوز سراغ پرکردن فرم اطلاعات کارجویی نرفته‌اید، باید توضیح دهیم که این فرم شامل چند بخش است. در بخش اول، اطلاعات پایه‌ی فردی پرسیده می‌شود. سپس نوبت به اطلاعات تماس، شامل اکانت شبکه‌های اجتماعی و ایمیل و آدرس می‌رسد. اطلاعات بیمه و سلامت، بخش بعدی فرم اطلاعات کارجویی است. بخش مهارت‌ها شامل مهارت‌های زبانی، کامپیوتری، مدیریتی، مهارت زندگی و نهایتاٌ مهارت‌های تخصصی، بخش بعدی این فرم را تشکیل می‌دهد. اطلاعات تحصیلی تمامی مقاطع و اطلاعات آموزشی تمام دوره‌های مختلف و متنوع گذرانده شده، جزو مواردی است که در این فرم جمع‌آوری می‌گردند. در صورتی که تجربه یا سابقه‌ی شغلی دارید باید اطلاعات شغلی خود را وارد نمایید. پروژه‌ها، بخش مهم بعدی فرم اطلاعات است. لزومی ندارد که همه‌ی پروژه‌های این بخش، دانشگاهی باشند و امکان معرفی پروژه‌های مهمی که از سوی مجری، کارفرما و حتی ناظر در آن‌ها مشغول به کار بوده‌اید هم وجود دارد. اگر در طی مقاطع تحصیلی یا کاری خودتان تحقیقی انجام داده‌اید و یا مقاله‌ای نوشته‌اید در بخش مربوطه، عنوان این تحقیقات و یا مقاله‌ها و اطلاعات آن‌ها را وارد کنید. بخش افتخارات، آخرین بخشی است که اطلاعات خودتان را وارد می‌کنید. اگر تقدیرنامه‌ای دریافت نموده یا اگر موفق به کسب مقامی در رشته‌ی خودتان شده‌اید این اطلاعات را در بخش افتخارات وارد کنید؛ و در انتها بهتر است ۳ نفر معرف را که می‌توانند اطلاعات شما را تایید کنند به ما معرفی نمایید.

چرا فرم اطلاعات کارجویی کافل بخشهای زیادی دارد و اطلاعات زیادی از کارجو دریافت می‌کند؟

بخشی از فرم اطلاعات کارجویی سایت کافل مشابه فرم‌هایی است که در دیگر مراکز کاریابی یا مشاوره‌ی شغلی هم وجود دارد. یک مرکز مشاوره‌ی شغلی یا کاریابی برای ارائه‌ی خدمات خود باید شناخت مناسبی نسبت به کارجوی خود پیدا کند. به همین جهت بخشی از اطلاعات از جمله اطلاعات فردی، اطلاعات تماس و اطلاعات تحصیلی در همه‌ی فرم‌ها یکسان است.

اما قطعاً ما در کافل اطلاعات بیشتری را هم از کارجویان و هم از کارفرمایان دریافت می‌کنیم. فرم‌های دریافت اطلاعات کافل با این هدف تنظیم شده است که به سیستم هوشمند کافل این امکان را بدهد تا اطلاعات کاربری کارجویان را به‌طور سیستماتیک تحلیل نموده و موقعیت شغلی را به کارجو معرفی کند که شرح شغلی و شرایط کارفرمایی آن بالاترین تطبیق‌پذیری را با اطلاعات کارجو و شرایط مورد نظر دارد.

هرچه اطلاعات دریافتی ما از شما دقت بیشتری داشته باشد و شامل جزئیات بیشتری باشد، سیستم هوشمند، موقعیت شغلی مناسب‌تری به کارجو معرفی خواهد کرد. اما چون ما به دنبال گرفتن اطلاعات اضافی هم از شما نیستیم، فرم اطلاعات کافل را به صورت بهینه‌ای تنظیم نموده‌ایم که از دریافت داده‌های غیرضروری اجتناب کند.

فرق فرم اطلاعات کارجویی با رزومه یا CV چیست؟

در تعریف رزومه باید گفت که سندی است حاوی سوابق تحصیلی، شغلی و دستاوردهای یک فرد که معمولاً جهت تقاضای یک موقعیت شغلی ارائه می‌شود و اطلاعات و تجربیات شما در آن زمینه را به بهترین شکل ممکن به کارفرما منتقل می‌کند. اما CV که مخفف کلمه‌ی لاتین Curriculum Vitae با ترجمه‌ی «دوره‌های زندگی حرفه‌ای» است، فایل دقیق و جامعی است که دوره‌های مربوط به موفقیت‌های تحصیلی و شغلی یک فرد را توصیف می‌کند. رزومه‌ساز کافل بعد از دریافت اطلاعات کارجو، با بخشی از اطلاعات دریافتی، به شما کمک می‌کند برای هر موقعیت شغلی، متناسب با نیازهای کارفرما، رزومه‌ی ویژه‌ی آن موقعیت شغلی را ارسال کنید و از ارسال اطلاعات اضافی در رزومه اجتناب کنید.

در ضمن چون اطلاعات درخواستی از کارجو در فرم اطلاعات، بر اساس استانداردهای بین‌المللی تنظیم شده است، رزومه‌ها و CVهای ساخته شده توسط سیستم کافل مطابق استاندارد بوده و به همین دلیل، پر کردن کامل اطلاعات به تولید رزومه و CV استاندارد که نقش مهمی در استخدام شما دارد، کمک می‌کند.

نقش اطلاعات کارجویی در مشاوره‌ی شغلی کافل چیست؟

مشاورین کافل با توجه به اطلاعات دریافتی از شما، وضعیت شما را با دیگر متقاضیان و موقعیت‌های شغلی مقایسه نموده و به شما پیشنهاداتی برای بهبود و تکمیل اطلاعات ارائه خواهند داد. خدمات مشاوره‌ی کافل که از طریق مشاورین خود مجموعه‌ی کافل یا توسط مجموعه‌های همکار ارائه می‌شود، شامل راهنمایی شما برای گذراندن دوره‌های آموزشی، دریافت مدارکی مانند مدارک فنی و حرفه‌ای و … خواهد بود و تمام این پیشنهادات متناسب با اطلاعاتی است که شما در فرم‌های کارجویی برای ما پر می‌کنید.   

محدودیت دسترسی به اطلاعات

امیدواریم که بتوانیم به شما این تضمین را بدهیم که اطلاعات شخصی‌تان تحت بالاترین استانداردهای امنیتی استفاده خواهد شد. ما تلاش خواهیم کرد که تمامی راه‌های معقول را طی کنیم تا امنیت هر نوع اطلاعاتی را که از شما در اختیار داریم،‌ حفظ کنیم. همچنین اطلاعات شخصی شما در شبکه‌های امنی ذخیره می‌شوند. هرچند که متأسفانه،‌ با وجود فناوری فوق و ادوات امنیتی، نمی‌توان ایمنی هیچ مخابره‌ی داده‌ای از طریق اینترنت را به‌صورت صددرصدی تضمین کرد. بنابراین ما نمی‌توانیم این اطمینان را به‌صورت قطعی بدهیم که اطلاعاتی که برای ما می‌فرستید،‌ در حین ارسال (مخابره) در هر شرایطی در امان باشند و علاوه بر آن نمی‌توانیم مسئولیت اتفاقات ناشی از دسترسی غیرقانونی به اطلاعات شخصی شما را قبول کنیم. (همانند دسترسی ISPها به اطلاعات ارسالی از رایانه‌ی شما) تیم فنی کافل مسئولیت عواقب ناشی از دستیابی غیرقانونی شخص یا گروه ثالث به اطلاعات شخصی شما از روش‌های دیگر را نیز نخواهد پذیرفت.

البته اطلاعات شخصی و کامل شما در فرم اطلاعات کاربری در نزد کافل به امانت بوده و در موقع لزوم فقط اطلاعات کاری و منتخب شما برای معرفی در اختیار کارفرما قرارداده خواهد شد. اما اطلاعات کامل شما تنها هنگام عقد قرارداد به کارفرمای خواهان کارجو و در حضور شخص کارجو منتقل می‌شود. مطابق بند ۲۵ آیین‌نامه‌ی «تشکیل مؤسسات مشاوره‌ی شغلی و کاریابی غیردولتی» افشای هرگونه اطّلاعات مربوط به جویندگان کار به‌غیر از نام و نام خانوادگی، سن، جنس، سوابق تحصیلی، مهارتی و شغلی بدون اجازه، ممنوع است و فقط بخشی از اطلاعات شما که خودتان رضایت انتشار آنلاین آن را به کافل داده باشید به‌صورت عمومی منتشر می‌شود و این بخش از اطلاعات به‌طور قطع شامل اطلاعات تماس شما و همچنین اطلاعات شخصی شما نخواهد بود.