از آنجایی که اشتغال، به‌ویژه اشتغال دانش‌بنیان، عاملی اثرگذار در توسعه‌ی کشور بوده و بر رونق تولید و ارتقای شرایط رفاهی جامعه اثرگذار است، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به درستی و مکرراً به این موضوع اشاره داشته و مسئله‌ی اشتغال را برای کشور، یک مسئله‌ی اساسی عنوان کرده‌اند.

تیمی متشکل از دانشگاهیان متعهد مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، زمانی‌که متوجه شدند مساله‌ی اشتغال برای ایشان تاجایی اهمیت دارد که حتی در نام‌گذاری شعار سال ۱۴۰۱ هم به این موضوع اشاره نموده‌اند، برآن شدند تا با کمک دانش نوین فناوری اطلاعات و همچنین استانداردهای بین‌المللی حوزه‌ی کاریابی، دست به اقدامی نو بزنند و سامانه‌ی بازار کاری مجازی موسوم به کافل را ایجاد کنند. عنوان کافل با تأسی از لقب امام صادق (ع) به معنی «کفیل و سرپرست» انتخاب شد تا ان‌شاالله به این برکت، نقشی ماندگار در ساماندهی اشتغال در کشور ایفا کند. 

هدف سامانه‌ی کافل که با حمایت و نظرات مشاوره‌ای اساتید دانشگاه، نخبگان دانش منابع انسانی و همچنین خبرگان حوزه‌ی کار ایجاد شده است، اثرگذاری در حوزه‌ی اقتصاد و توسعه و تلاش در بهبود شرایط رفاهی جامعه است. بنیانگذاران کافل امیدوارند در راستای معرفی فرصت‌های شغلی گسترده، موانع ایجاد شده در اتصال کارفرمایان و کارجویان را کمتر نموده و به تسهیل فرآیند استخدام کمک نمایند.

با توجه به اجرای پروژه‌ی کافل به‌عنوان یکی از مأموریت‌های ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور، شناسایی کارجویان و راهنمایی ایشان برای کسب مهارت‌های لازم جهت اشتغال به کار با سطح درآمدی بالاتر جزو اهداف اصلی این شرکت است.

شرکت کارآفرینان فردای لیان (کافل) با اخذ مجوز کاریابی غیردولتی الکترونیکی (مجازی) به شماره ۱۵۱۲۲۵ از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، تنها کاریابی آنلاین ایران است که کارجو و فرصت شغلی را بر اساس مهارت و شایستگی‌های ذکر شده در استانداردهای آموزشی سازمان بین‌المللی کار (ILO) که به تایید کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده‌اند، به یکدیگر متصل می‌کند.

شرکت کارآفرینان فردای لیان که با شماره ثبت ۶۰۷۴۰۰ و شناسه ملی ۱۴۰۱۱۸۴۹۱۷۲ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است، فعالیت حقوقی خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های خلاق زیرمجموعه شتاب‌دهنده شرکت منظومه اندیشه خالقی (ماخ) آغاز کرده و با اخذ مجوز اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اخذ مجوز ساماندهی از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا با جلب اعتماد مصرف‌کننده، بستری امن و ایمن برای تبادل اطلاعات و دریافت سفارش‌های شرکت‌های طرف قرارداد خود را فراهم نماید.

از دیگر خدمات ارائه شده توسط کافل برگزاری دوره‌های آموزشی معتبر داخلی و بین‌المللی، رأساً به محوریت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای وابسته‌ی خود به شماره ثبت ۰۱/۷/۱/۲۰۲۰۰۶ یا با جلب مشارکت سایر مراکز آموزشی معتبر یا فنی و حرفه‌ای دیگر است. همچنین کافل با اخذ مجوز انتشارات از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۱۸۱۷۴ نسبت به چاپ و تولید کتب تحصصی کارآفرینی و تولید محتوای مکتوب به‌روز در این حوزه اقدام می‌کند.

هوش مصنوعی به کار رفته در سامانه‌ی کافل، اطلاعات کاربری کارجویان و کارفرمایان را به طور سیستماتیک تحلیل نموده و کارجویانی را به کارفرما معرفی می‌کند که بالاترین تطبیق‌پذیری را با شرح شغلی مورد نظر داشته باشند.

از سوی دیگر برای استخراج شرح شغلی، کافل این امکان را در اختیار مدیران شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات قرار می‌دهد تا با بهترین و جدیدترین تعاریف شغلی و مهارت‌ها و شایستگی‌های لازم برای هر کدام از مشاغل آشنا شوند و با کمک‌ها و راهنمایی کارشناسان منابع انسانی کافل، اقدام به جذب مناسب‌ترین نیرو برای سازمان خود نمایند.

مدیران ارشد

یاشار بهمند
مدیرعامل

پژوهشگر مدیریت منابع انسانی و متخصص حل مسائل کسب و کار

مهدی احمدی مقدم
رییس هیئت مدیره و مدیر توسعه محصول

فعال اقتصادی-صنعتی
مشاور بازرگانی و صادرات

دکتر کامبیز خالقی
مشاور مدیرعامل و رابط ستاد ۲۰۲۰

فعال اقتصادی، مشاور مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی

سایر همکاران