راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی اشتغال بخشداری کهریزک

در این جلسه ضمن پیگیری ارائه خدمات عمومی ستاد توانمندسازی شهرستان ری در حوزه‌های آموزش، سلامت، فرهنگ و بسته خدمتی اشتغال و حمایت از کار و تولید به محوریت سامانه کافل به عنوان سامانه معین دبیرخانه ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار در جهت شناسایی و ساماندهی کارجویان معرفی شد. این سامانه ضمن جمع‌آوری اطلاعات دقیق کارجویان و ارائه مشاوره‌های شغلی بستری سریع در استفاده از تفاهم‌نامه‌های کشوری ساماندهی نیازهای شغلی در سطح شهرک‌های صنعتی استان تهران را فراهم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود ثبت نام علاقمندان به اشتغال یا ارتقای شغلی از طریق دهیاری‌ها و مراکز فرهنگی شهرداری‌های تابعه نقش قابل توجهی در توانمندسازی اقشار هدف ستاد و رفع نیازهای ضروری این عزیزان به صورت پایدار بردارد. گفتنی است بازار کار مجازی کافل سامانه‌‌ای است که با هماهنگی ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار و همچنین دستگاه‌های حوزه کار و اشتغال و مجوز از اداره کار استان تهران اقدام به ثبت‌نام از کارجویان نموده است. در این سامانه اطلاعات کامل شغلی از جمله مهارت‌های لازم برای هر کار گنجانده شده و بدین طریق مشاوره شغلی مناسبی در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌گیرد.

برای اولین بار در ایران به کمک آزمون‌های معتبر تأییدشده توسط دپارتمان روان‌شناسی کافل، کارجو می‌تواند به شناخت دقیق‌تری از ویژگی‌های روان‌شناسی، شخصیتی و سایر جنبه‌های شناختی خود برسد و کارشناسان دپارتمان مشاوره شغلی کافل، در تمامی مراحل کارجو را در کسب موقعیت‌های شغلی بهتر همراهی نموده و با معرفی مهارت‌های لازم هر شغل به کارجو در راستای پیشرفت شغلی کمک می‌نمایند. در ضمن در سامانه بازار کار مجازی کافل به موضوع آموزش‌های مهارتی هم به طور ویژه توجه شده و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای، امکان ارائه آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای برای اقشار کم برخوردار به ویژه در شهرستان ری ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *