آغاز به کار ۷۰ پایگاه اشتغال مردمی و افتتاح رسمی سامانه کاریابی کافل

شهرری – ایرنا – مراسم آغاز بهره‌برداری از ۷۰ پایگاه مردمی اشتغال و شتاب دهنده مشاغل روستایی و نشست ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری همزمان با افتتاح رسمی سامانه کاریابی کافل به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه فرمانداری ری، سرپرست فرمانداری ویژه ری در ابتدای این جلسه گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع توانمندسازی محلات کمتر برخوردار در سطح کشور می‌باشد که نمایانگر اهمیت بالای این بحث است.

محمد بشارت افزود: در شهرستان ری مجموع ۲۱ محله موجود در گروه بندی محلات کمتر برخوردار قرار دارد که یکی از دغدغه‌ها و اهداف اصلی ما کاهش این تعداد با مساعدت و همراهی تمامی دوستان و دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد: موضوع توانمندسازی و رفع معضلات در محلات محقق نمی‌شود مگر با همکاری و پایه کار آمدن دستگاه‌های اجرایی و مردم و ساکنان به عنوان مالکان اصلی محلات؛ یکی از موضوعاتی که سبب شده است سرعت پیشرفت کار بالا برود بحث استفاده از ظرفیت بدنه اجتماعی محلات مانند انتخاب شهردار محله و یا شهردار کوچه از میان ساکنین می‌باشد که کمک بزرگی به ترغیب مالکین جهت مشارکت در کار کرده است.

به گفته این مسئول، یکی از معضلات اصلی در این محلات موضوع اشتغال یوده که ایجاد کارگروه اشتغال ذیل ستاد توانمندسازی بسیار کمک کننده است اما موضوع مهم در این حوزه استفاده و بهره بردن از فناوری و روش‌های جدید و روزآمد خواهد بود.

این مسئول افزود: هنگامی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در مراسم ارتحال حضرت امام به موضوعاتی مانند استفاده از فناوری‌های نوین و یا هوش مصنوعی در مدیریت کشور اشاره می‌فرمایند، نشان دهنده اهمیت راهبردی این موضوع و لزوم به کارگیری روش‌های نوین علمی و فناورپایه در مدیریت امور بوده که در بحث توانمندسازی به ویژه در حوزه اشتغال استفاده از این روش‌ها به نوعی الزامی است.

سرپرست فرمانداری ری عنوان کرد: تمام مزیت‌های نسبی که در سطح استان تهران وجود دارد به طور نسبی در سطح شهرستان ری نیز وجود دارد؛ از نظر صنعتی، کشاورزی، صنفی و تولیدی و مانند این‌ها ما بهترین کارگاه‌های صنفی و تولیدی را در سطح شهرستان ری دارا می‌باشیم.

وی افزود: در کنار این موضوع اشتغال خانگی و فعالیت زنان سرپرست خانوار نیز در سطح گسترده وجود دارد؛ به همین خاطر به نوعی می‌توان شهرستان ری را یک ایران کوچک نامید.

بشارت این را هم گفت که البته در مقابل ما اکثریت تهدیدها نظیر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مخاطرات طبیعی و غیره را در ری داریم به همین جهت تمامی تلاش ما باید در راستای استفاده از فرصت‌ها و کاهش تهدیدها باشد.

بشارت خاطرنشان‌کرد: مطابق گزارشات از نظر موضوعات مرتبط با ستاد و برگزاری جلسات ما در سطح شهرستان ری یکی از با نظم‌ترین برنامه‌های برگزاری جلسات در سطح کشور را دارا می‌باشیم که این موضوع نشان دهنده عزم و اراده جدی مدیریت شهرستان ری جهت مشارکت و مساعدت در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ستاد است که خوشبختانه به نتایج خوبی نیز در این حوزه دست پیدا کرده‌ایم.

لازم بذکر است موضوعاتی مانند بررسی آثار و اهمیت شناسایی نیروی کار و آموزش‌های مهارتی در افزایش نرخ بهره‌وری منابع انسانی در سطح شهرستان، معرفی ۷۰ پایگاه مردمی اشتغال و شتاب دهنده مشاغل روستایی در سطح شهرستان، انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام با رویکرد عارضه یابی واحدها و شهرک‌های صنعتی، آموزش تخصصی دبیران اشتغال در محلات و روستاها و معرفی شرح خدمات حمایتی اشتغال و کسب و کار کمیته امداد امام خمینی در پایگاه‌های مردمی اشتغال از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *